Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
The impact of the automotive industry on the selected macroeconomic indicators of the economy of the Slovak Republic
Sabol, Samuel ; Nečadová, Marta (vedoucí práce) ; Soukupová, Jana (oponent)
Cílem této bakalářske práce je zkoumat a analyzovat pozici a vliv automobilového průmyslu na vybrané makroekonomické ukazatele hospodářství Slovenské republiky. Tato práce se skládá ze dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část je zaměřena na pozici a význam automobilového průmyslu pro Slovenskú ekonomiku spolu s charakterizací vybraných makroekonomických ukazatelů. V praktické části se věnuji konkrétním makroekonomickým ukazatelem (HDP, nezaměstnanost, zahraniční obchod), díky kterým analyzuji údaje získané ze Slovenského statistického úřadu a EUROSTAT-tu. Následně na to, zkoumám význam automobilové výroby na Slovensku a to prostřednictvím změn makroekonomických ukazatelů v daném časovém období.
The Valuation of the Company PCA Slovakia, s.r.o.
Moravčíková, Simona ; Heřman, Jan (vedoucí práce) ; Schönfeld, Jaroslav (oponent)
Cílem diplomové práce je stanovení hodnoty firmy PCA Slovakia, s.r.o. k 31.12.2015. Práce se dělí na dvě části, a to na teoretickou a praktickou. Teoretická část popisuje základní pojmy potřebné pro ocenění společnosti, a zároveň je jakýmsi východiskem pro praktickou část. Naopak praktická část se zabývá představením dané společnosti, jakož i aplikací strategické a finanční analýzy, prognózou tržeb a dalších generátorů hodnoty, finančním plánem a nakonec samotným oceněním společnosti. Pro ocenění společnosti byla jako základní metoda použitá metoda DCF ve variantě FCFF a také ve variantě EVA.
Konkurenceschopnost českého a francouzského automobilového průmyslu
Dykastová, Gabriela ; Jiránková, Martina (vedoucí práce) ; Fialová, Barbora (oponent)
Bakalářská práce zkoumá konkurenceschopnost českého a francouzského automobilového průmyslu z hlediska vztahu k zákazníkovi. Zaměřuje se na aspekty, které přímo ovlivňují jeho rozhodnutí ohledně koupi nového automobilu. Cílem bakalářské práce je vytvořit přehled hlavních konkurenčních výhod a nevýhod francouzských a českých výrobců osobních automobilů na českém a francouzském trhu na základě analýzy a následné komparace získaných informací. Práce je strukturována do tří kapitol. První kapitola nastiňuje problematiku konkurenceschopnosti automobilového průmyslu. Druhá kapitola je zaměřena na analýzu jednotlivých francouzských a českých značek a možnosti jejich konkurenceschopnosti v České republice a ve Francii. Třetí kapitola se věnuje analýze a komparaci konkurenceschopnosti automobilového průmyslu obou zemí. Závěrem práce je zjištění, že všichni zkoumaní výrobci umně využívají své konkurenční výhody na domácím trhu díky svým charakteristickým přednostem, nicméně na rozrůstajícím se segmentu trhu s elektromobily mají v obou zemích výraznou převahu francouzské automobilky.
Strategie francouzských výrobců automobilů na mezinárodních trzích
Snížek, Martin ; Machková, Hana (vedoucí práce) ; Malý, Josef (oponent)
Diplomová práce je věnována francouzským automobilkám Renault a PSA Peugeot Citroën s cílem komparace jejich strategií na mezinárodních trzích. V první kapitole jsou popsána specifika jednotlivých trhů, přičemž důraz je kladen na rozlišení tradičních automobilových center a rozvíjejících se ekonomik. Ve druhé části práce je představena automobilka Renault a její působení na mezinárodních trzích, které je blíže zkoumané pomocí analýzy produkční činnosti (geografické rozmístění a jeho vývoj v čase, formy vstupu na nové trhy) a prodejů. Třetí kapitola pak stejnou formou charakterizuje automobilku PSA Peugeot Citroën. Autor dochází k závěru, že ačkoliv Francie a Evropa zůstávají hlavními trhy pro obě automobilky, jejich význam se stále zmenšuje ve prospěch rozvojových zemí. Dále bylo zjištěno, že oba výrobci využívají pro vstup na nové trhy spolupráce s dalšími automobilkami.
Francouzský automobilový průmysl a jeho vývojové tendence
Snížek, Martin ; Jiránková, Martina (vedoucí práce) ; Vondrušková, Barbora (oponent)
Automobilový průmysl ve své historii prošel mnohými změnami. Mezi ty nejvvýznamnější v posledních letech patří přesun produkce do rozvojových zemí, což je spolu se současnou situací na poli automobilového průmyslu a dalšími tendencemi popsáno v první kapitole této bakalářské práce. Ve vyspělých ekonomikách, mezi které patří i ve druhé kapitole zkoumaná Francie, roste produkce pomaleji či přímo klesá. Francouzská ekonomika se navíc potýká s problémem, že domácí automobilky vyrábějí stále menší část produkce na francouzském území. Touto problematikou se prostřednictvím analýzy produkce společnosti PSA Peugeot Citroën zabývá třetí kapitola práce. Autor dochází k závěru, že kromě přesunu produkce v souladu s globálními změnami si automobilka zajišťuje konkurenceschopnost alokací výroby na blízké evropské trhy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.